משחקים בעיר: כיכר רבין מארחת את הגיל הרך

הפנינג עירוני ששם את ה"משחק" במרכז - חגיגה בת שלושה ימים במהלכה פעוטות ומשפחותיהם הגיעו להתנסות בסוגים שונים של משחקים המעודדים התפתחות, דמיון וקשר הורה-ילד.

במהלך שנת הפעילות הראשונה של אורבן95 בתל אביב-יפו, ולאחר סיור מעורר השראה של בכירי עירייה (ממינהל התכנון, קהילה ואגף שפ"ע) בקופנהגן, נהגתה יוזמה משותפת לאגפים העירוניים - להפוך כיכר מרכזית בעיר לאזור משחקים. עם החזרה לארץ, הדמיון הפך למציאות, וערכנו אירוע עירוני שכולו חגג והדגיש את החשיבות של משחק. כיכר רבין נבחרה, ובמשך שלושת ימי האירוע פקדו את הכיכר כ-6,000 משתתפות ומשתתפים.

 

למה להפוך כיכר בעיר למרחב משחקי?

רצינו להראות שבכוחו של מרחב ציבורי לתמוך ולעודד התפתחות ילדים מתוך התנסות ומשחק. היה לנו חשוב להעלות למודעות תושבי העיר בכלל והורים לפעוטות בפרט, את חשיבות המשחקיו·ת, דמיון ותקשורת בין ילדים והורה-ילד. בנוסף, זו הייתה הזדמנות להציג את האפשרויות העירוניות המגוונות המוצעות לתושבים: מענים איכותיים והזדמנויות התפתחותיות לבני ובנות הגיל הרך והמלווים שלהם.

 

במסגרת זו ביצענו למעשה חשיפה מבוקרת של הקהל לאלמנטים משחקיים חדשים שבהמשך נפרסו ברחבי העיר. שילבנו הנחייה והסברים של מדריכים מטעם העירייה, במטרה לספק חוויה חיובית ומתווכת עבור המשתמשים, ולעודד שימוש עתידי במגוון האלמנטים.

  • ארגזי חול - כחלק מתהליך נרחב יותר של עידוד משחק בחול, האירוע היה הזדמנות מצויינת לאפשר לילדים לשחק בגינות חול, ולהפיג את החשש מלכלוך והגיינה לקויה שליווה הורים רבים. 20 ארגזי החול ששומשו למשחק באירוע, פוזרו בהמשך ברחבי העיר בסמיכות למרכזים קהילתיים.
  • קוביות דמיון - קוביות גדולות העשויות ספוג כחול, ומאפשרות בנייה מלאת דמיון ויצירתיות, שיתופי פעולה בין ילדים ומבוגרים תוך התנסות וחווייה משמעותיים ומעצימים. במסגרת האירוע נחשפו הקוביות לראשונה, ובהמשך פוזרו בין המרכזים הקהילתיים.
  • גרוטאות - מרחב בו פוזרו חפצים אמיתיים מהסביבה הקרובה (כמו סירים ומחבתות, מדפסות, גלגל וקופסאות אריזה), המאפשרים לילדים לחקור את המציאות ולברוא עולם דמיוני משלהם, תוך משחק חופשי. 

 

יחידות עירוניות שותפות: מינהל קהילה, תרבות וספורט, אגף מרכז; אגף שפ"ע

 

מיקום

כיכר מרכזית בעיר

משך פעילות

3 ימי פעילות

מתאים לגילים

בני ובנות הגיל הרך והורה מלווה

רכיבי עלות

*פרסום *הדרכה