מועדון דיגיטף

בשנת 2017, במקביל לתחילת פעילות אורבן95 בתל אביב-יפו, הוקם מועדון דיגיטף - פרויקט עירוני ייחודי לגיל הרך המיועד להורים וקטנטנים מלידה ועד גיל 3, ומאז שתי התכניות העירוניות הולכות יד ביד בשיתוף פעולה הדוק.

מועדון דיגיטף הוקם ומנוהל על ידי דוברות עיריית תל אביב-יפו, הינו פלטפורמה דיגיטלית המרכזת תוכן עשיר וייחודי לגיל הרך עם מגוון רחב של סדנאות, הרצאות ופעילויות חווייתיות. מטרתה יצירת מענים איכותיים תואמים לצרכים ולמאפיינים של בני הגיל הרך וההורים המטפלים בהם, בכוונה לצמצם את תחושת הבדידות האפשרית בחופשת הלידה. בנוסף, הפעילויות המוצעות הן ללא תשלום על מנת להקל על יוקר המחייה הגבוה בעיר.

מהרגע הראשון הביקוש לפעילויות היה גבוה, תושבות ותושבי העיר מימשו את ההיצע הרחב ונרשמה שביעות רצון רבה, כאשר בשיא הפעילות נערכו 600 אירועים בחודש, בפריסה עירונית. הפעילויות עצמן נערכות במרכזים הקהילתיים השונים, בהרשמה מראש, ובמימון מלא של העירייה. בין התכנים המוצעים לציבור ניתן למצוא: שעת סיפור, פעילויות ריתמוזיקה, סיורי עגלות ומנשאים ועוד. בנוסף, במסגרת פעילות דיגיטף נבנה שיתוף פעולה ייחודי עם טיפות חלב בקהילה - והונגש תוכן ומענה ללא תשלום גם בתחומים הפרה-רפואיים לפעוטות והוריהם, כמו סדנת עיסוי תינוקות, מעגלי אימהות, מעקב אחות ומענה התפתחותי.

במקביל לפעילות הענפה, נפתחה קבוצת הפייסבוק של דיגיטף - ונוצרה לראשונה קהילה עירונית של הורים לבני ובנות הגיל הרך בעיר - קהילת הורי דיגיטף. הקהילה צמחה, וכיום מונה כ- 30.6K משתתפים. מעבר להיותה פלטפורמה לפרסום והרשמה לפעילויות דיגיטף, קבוצת הפייסבוק הפכה להיות ערוץ תקשורת ישיר עם העירייה עבור ההורים. המענה הרשמי, האיכותי והמהיר שניתן על ידי צוות דיגיטף בקבוצת הפייסבוק, הוביל הורים לפנות במגוון נושאים עירוניים הקשורים לגיל הרך, כמו גני משחק מלוכלכים או ביקוש לפעילויות בשכונה מסוימת, ולקבל מענה ללא צורך בהמתנה למענה קולי,או פתיחת פנייה מקוונת בערוצי התקשורת המקובלים בעירייה. בנוסף, נפתחו התכתבויות והתייעצויות בנושאים המעסיקים את ההורים.

 

באופן טבעי השותפות של אורבן95 עם היוזמה העירונית דיגיטף התבססה משנת הפעילות הראשונה, מתוך העיסוק המקביל בפעוטות והוריהם ברחבי העיר. העבודה יחד מתבטאת בתפיסת האחריות המשותפת, חלוקת מענים שונים הניתנים בפריסה העירונית וקיום הכשרות משותפות לצוות מפעילי סדנאות סלתא ודיגיטף. ככלל, ניתן לאפיין את מרחבי הפעילות בכך שתכני סלתא שפותחו על ידי אורבן95  מדגישים היבטים קהילתיים, לרוב מתמשכים, משחקיים ומתמקדים בחיזוק קשר הורה-ילד, כך שההורים תמיד נדרשים להיות מעורבים ופעילים. לעומתם, בדיגיטף סל הפעילויות מוצע מתוך פריזמה עירונית, רובן חד-פעמיות, הפגתיות וחינמיות, וכן מתקיימים אירועי שיא גדולים. מועדון דיגיטף הפך להיות במידה מסוימת לסמל תל אביבי, הפנים של העיר מול ההורים הצעירים, ועיצב יחסים חדשים בין ההורים לעצמם, ובינם לעירייה.

 

יחידות עירוניות שותפות:  דוברות העירייה, צוות דיגיטף; מינהל קהילה, תרבות וספורט; מינהל שירותים חברתיים

מיקום

* מרכזים קהילתיים *טיפות חלב *מרחב ציבורי

משך פעילות

כ-45 דק'

מספר משתתפים

משתנה לפי אופי הפעילות \ אירוע

מתאים לגילים

לידה עד 3 והוריהם

רכיבי עלות

*מפעיל *צוות דיגיטף בעירייה *אירועי שיא

אימפקט

  • התמודדות עם יוקר המחייה באמצעות מתן תוכן איכותי ללא תשלום.
  • עלייה בשביעות רצון תושבים בשל סל המענים החדש לאוכלוסיית הפעוטות וההורים.
  • צמצום תחושת הבדידות האפשרית לאחר לידה ובמהלך חופשת הלידה.
  • יצירת מרחב דיגיטלי עירוני לכל תכני הגיל הרך - קהילת ההורים שנוצרה עוסקת בנושאים מגוונים ואינה מוגבלת לפעילויות דיגיטף. המרחב מעודד גם תקשורת ישירה עבור הורי פעוטות עם גורמים עירוניים
  • קידום נשים עצמאיות ויוצרים תושבי העיר - מגוון הפעילויות (מונחות לרוב על ידי נשים) פתח ערוצי תעסוקה חדשים גם בשעות היום, הרלוונטי לעוסקים עצמאיים שהם הורים בעצמם. 
דיגיטף 2
דיגיטף

דברים שלמדנו בדרך

  • גמישות בהתאם לצרכי התושבים - קהילת ההורים הגדולה שנוצרה דרך קבוצת הפייסבוק הציפה צורך בניהול הקהילה ובמתן מענים לפניות ההורים. צוות דיגיטף מתחזק כיום באדיקות וביעילות את הקבוצה.
  • עם המענה גדל הצורך - ככל שהיצע הפעילויות התרחב, דרישת התושבות והתושבים לפעילות עלתה גם היא, והפכה להיות סטנדרט עירוני מצופה של קהילת הורי העיר.
  • תמצית ההצלחה שוכנת בשיתופי פעולה איכותיים בין גורמי העיריה. סנכרון בין תכנים ופעילויות, תמיכה במרחבי חוץ, מרחבים ציבוריים ומשאבים מגוונים מעבר למרכזים הקהילתיים בהם מתרכזת לרוב הפעילות.