הכשרות לרכזות ומפעילות לגיל הרך

מעטפת ארגונית וקהילתית לאנשי מקצוע הפועלים בעיר בתחום הגיל הרך - פיתוח הכשרה המשלבת למידה והתנסות, בדגש על עבודה עם פעוטות ומלוויהם. מטרת הסדנאות היא ליצור רף עירוני אחיד וגבוה לפעילויות לילדים והוריהם.

מאחר שקיימים מגוון גופים תחת העירייה הפועלים לספק שירותים ותוכן לגיל הרך ומלוויו – זיהינו צורך בקרב העוסקים במלאכה ביישור קו מקצועי, הקניית ידע ומיומנויות לעבודה מותאמת עם קהל היעד, ויצירת שפה עירונית אחידה בכל הנוגע לתחום הגיל הרך ומלוויו.

פיתחנו תוכנית הכשרה תהליכית בת ארבעה מפגשים, לביסוס מיומנויות וידע מהותיים לעיסוק מיטיב עם קהל היעד. בכל מפגש התקיימה הרצאה אקדמית ע"י מומחית לגיל הרך וסדנא חווייתית ומעשית במיקוד מתחלף. לדוגמא:

  1. "כוחות הילד" והתפתחות המוח בגיל הרך
  2. החוויה ההורית וקשר הורה-ילד
  3. Playfulness - משחקיות יצירתיות והבנייה משותפת
  4. חשיבות המערך הקבוצתי בקבוצת הורים-פעוטות

במסגרת הסדנאות, הדגשנו עקרונות מובילים כמו מיקוד בהורה, חשיבות הדיאדה (במקום מיקוד בילדים בלבד), מבט על הפרט בתוך הקבוצה וגיוס חמלה והבנה כלפי הורים.

יחידות עירוניות שותפות: צוות דיגיטף, צוות טיפות חלב בקהילה

אימפקט

  • שביעות רצון של המפעילים המקצועיים ממבנה ההכשרה ורלוונטיות התוכן. תחושת הערכה ופיתוח מקצועי מצד העירייה.
  • שיפור בתוכן ומקצועיות ההנחייה בפעילויות עירוניות - כך שפעוטות והורים רבים יותר נהנים מפעילויות איכותיות, המעצימות את תפקיד ההורים, מחזקות את הקשר שלהם עם הילדים ותורמות להתפתחות המוח בגיל זה..
IMG-20190523-WA0010
PHOTO-2021-10-24-17-30-32

דברים שלמדנו בדרך

  • חשוב לייצר מחויבות ונכונות להתמדה מצד המשתתפים על מנת למצב את ההכשרה המקצועית ולאפשר תהליך עומק.
  • מתן תוקף בעל משמעות מקצועית ופיננסית עשוי להוות תמריץ להתמדה, למשל: תעודת הסמכה, יתרון בשיבוץ פעילויות וכו'.
  • רצוי לדייק את תוכן הסדנאות לסוגי בעלי התפקידים תוך התייחסות לאתגרים המאפיינים כל תפקיד, ולא להכליל את ההכשרה לכל העוסקים עם הגיל הרך: תפקידי מטה, מנחי סדנאות, רכזות הגיל הרך העובדות במרכזים הקהילתיים.

הפרויקט נוצר והופעל בשותפות עם

פלאייר פרסום סדנא