תוכן ושירותים קהילתיים

קהילה מגובשת הינה משמעותית בהתמודדות וצמיחה בעולם משתנה. לחוזק של קהילה השפעה רבה על החברים בה, ועשויה להיות לה תרומה משמעותית ביומיום ובחירום, בהיבטים פרטיים או קולקטיביים. לרשות העירונית תפקיד חשוב בעידוד התפתחות קהילה תומכת ומלוכדת, ולכן באורבן 95 אנו שואפות להפוך את העיר לכזו שכל משפחה תוכל למצוא בה את הקהילה התומכת שלה, ואת השירותים הקהילתיים והעירוניים הרלוונטיים. 

"15 דקות שכונה" היא אג'נדה עירונית (המבוססת על תנועה בינלאומית), שמקדמת נגישות לשירותים עירוניים וקהילתיים שונים במרחק של עד 15 דקות הליכה בשכונה. אנו שואפות לאפשר מענה לצרכים הרגשיים וההתפתחותיים של הפעוטות, כמו גם לצרכים של המלווים שלהם בקרבת הבית, ובכך ליצור סביבה תומכת, מעוררת השראה ומעודדת קשרים וחיבורים חברתיים. 

לאורך השנים, ובתקשורת עם רכזי השטח והתושבים, מיפינו את השירותים העירוניים הדרושים לבני ובנות הגיל הרך, ילדים והמטפלים שלהם, ואנחנו פועלות למתן מענה עירוני מגוון איכותי ומסובסד בפריסה גיאוגרפית בכל שכונות העיר: חלק מהמענים ממוקדים בפרט וחלקם בעלות אוריינטציה קהילתית. 

כלל השירותים מותאמים לעקרונות פעולה המעודדים התפתחות פיזית, קוגניטיבית, רגשית, וחיזוק קשר הורה-ילד. חלק מהשירותים הינם קבועים, כמו משחקיות עירוניות חדשניות המוקמות במרכזים הקהילתיים, ומציעות חוויה הוליסטית המאתגרת ומפתחת את הילדים ומתאימה לצרכי מלוויהם. חלק מהתכנים מתקיימים באירועים ייחודיים או תקופתיים, הניתנים במוקדים קהילתיים ומותאמים למאפייני וצרכי הקהילה המקומית. 

הפרויקטים